KAIP IŠ KASDIENIŲ RODIKLIŲ GIMSTA PATOBULINIMAI „KAIZEN“?

Jei esate vadovas ir savo organizacijoje praktikuojate LEAN gyvenimo būdą, greičiausiai patiriate momentus:

  • kai krinta komandos pateiktų veiklos patobulinimų „Kaizen“ skaičius
  • kai komanda sunkiau įsitraukia į „raudono rodiklio“ gerinimą
  • kai po pirmųjų LEAN praktikavimo metų įgyvendinote nemažai veiklos patobulinimų ir pagerinote veiklos rodiklius 30-40 proc., ieškote būdo kaip ir kur nuolat rasti „Kaizenų“?

Priminsiu Jums jau žinomą paslaptį – kasdien ieškokite „Kaizenų“ veiklos rodiklių lentoje.

Už kiekvieno „žalio“ rodiklio slypi jau įgyvendintas veiklos patobulinimas, už kiekvieno „raudono“ rodiklio slypi iššvaistymas, kurio šalinimas ir yra jūsų „Kaizen“.

Grįžkite prie 8 iššvaistymų.

Kas rytą stebėdami „raudoną“ rodiklį klauskite komandos:

1. Papasakokite apie vakar dienos X procesą ir jo rezultatą?

2. Su kokiom kliūtim vakar susidūrėte procese X?

3. Kas erzino ar kitaip trukdė atlikti procesą be trikdžių?

4. Kiek kartų teko grįžti prie užduoties X? Kiek kartų teko „taisyti“ kokybę?“

5. Kiek laiko truko susigaudyti kaip atlikti užduotį X be instrukcijos? (Jei instrukcija yra darbuotojai pasakys, kad ji neatnaujinta, ar netikslinga).

Kol komanda pateikinėja atsakymus, bandykite suvokti su kuriais trikdžiais iš 8 iššvaistymų ji susidūrė. Jei kliūtis akivaizdžiai aiški, klauskite poveikio būdų. Jei iššvaistymo priežastis neaiški eikite į „gembą“ ieškoti jos ištakų.

Laura Gerrits-Gedvilė